Český jazyk a literatura |
Zvládá pravidla české skladby.
Používá pravidla pro psaní správných koncovek v přísudku.
Uvádí základní literární směry české středověké literatury do počátku 15. století. |
graf věty jednoduché; věta jednoduchá, souvětí
shoda přísudku s několikanásobným a všeobecným podmětem
staroslověnské písemnictví, středověké kroniky |
|
Anglický jazyk |
Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, která se týká osvojovaných témat. |
porozumění tématu/obsahu krátkého a jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text) |
Multikulturní výchova, multikulturalita - význam užívání cizího jazyka jako nástroje dorozumění. Dokončení 5. lekce. Úvod do 6. lekce. |
Španělský jazyk |
sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům |
La familia - sloveso tener, popis postavy, přídavná jména číslovky do 100 |
opakování slovesa TENER a SER a jejich užití
rodina - slovíčka
datum narození
otázky na rodinu, popis postavy |
Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně.
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Výběr, seřazení, doplňování odpovědí.
Vykonávání jednoduchých činností.
Představování sebe a členů rodiny.
Sdělení informací, popis skutečností. |
Časování pravidelných sloves - procvičování.
Číslovky 1 až 20.
Tvorba otázek a pořádek slov ve větě.
Téma: Meine Hobbys. |
Matematicko fyzikální základ |
Načrtne a sestrojí rovinné útvary;
Provádí početní operace v oboru racionálních čísel
Určí v konkrétní jednoduché situaci druhy sil působících na těleso, jejich velikosti, směry a výslednici; |
konstrukce čtyřúhelníků;
Číselné výrazy s racionálními čísly
Druhy sil, síla jako orientovaná úsečka, výslednice sil, skládání sil. |
|
Svět přírody |
porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů.
rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin.
zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka.
odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (plazi)
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (plazi)
rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (plazi)
projevy chování živočichů, adaptace živočichů k různým podmínkám prostředí (plazi) |
|
Člověk a společnost |
rozpozná základní znaky gotiky, uvede příklady významných kulturních památek z tohoto období, vymezí význam husitské tradice pro český politický a kulturní život
objasní, jak může realističtější poznání a hodnocení vlastní osobnosti a potenciálu pozitivně ovlivnit jeho rozhodování, vztahy s druhými lidmi i kvalitu života
zvažuje, jaké změny ve vybraných regionech světa nastaly a nastávají a co je jejich příčínou |
gotické umění a vzdělanost, gotické památky, husitství
sebepoznání - metody a význam
vývoj světových regionů |
|
Estetická výchova |
Vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
|
Informační a komunikační technologie |
V blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně. |
• vytvoření programu
• opakování
• podprogramy |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
Průpravná cvičení v přehazované a basketbalu.
Míčové a pohybové hry.
Doplňkové sporty. |
|
Člověk a svět práce |
Sestaví jednoduchý rozpočet domácnosti, uvede její možné hlavní příjmy a výdaje.
Rozliší pravidelné a jednorázové příjmy a výdaje. |
typy rozpočtu domácnosti
pravidelné a jednorázové příjmy a výdaje
Dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci i zásady bezpečnosti a ochrany při práci s nástroji a nářadím.
Je schopen poskytnou první pomoc při úrazu. |
|